Dag.

Idag funderade jag på det här med dagar å veckor. Vem är det egentligen som kommit på de. De e ju oerhört intelligent. Tänk de inte fanns måndag, tisdag, ondag o.sv. Eller om helg, inte existerade. Hur skulle man då veta när man ska ha fest. Eller när det är dags att börja godisstrejka. Om måndag inte fanns i vårt medvetande skulle ingen ha måndagsångest. De e ganska sjukt egentligen hur bundna vi är till sju små ord som alla slutar på dag. Ja. De e de ju. Tyvärr e de ju ingenting jag kan ändra på. Jag e inte ens säker på att jag skulle vilja. Men de e en slående tanke.

Nu ska här städas. På lillördan. Så jag kan gå å höra på soul imorgon, fast de e en helt vanlig veckodag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du e så härlig vännen. Man kan ju inte låta bli att le åt dina funderingar. Like you!

2008-05-22 @ 20:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0